Find your path

Att följa sin egen känsla om vad som är rätt för sig själv och sin lycka har vart det viktigaste för mig senaste tiden i mitt liv. Men att göra det är inte alltid enkelt. Det har inneburit att jag varit tvungen att såra någon man bryr sig om och vill väl. 
 
Det är också svårt när ens känsla leder en in på en väg av osäkerhet och bort från en trygg stig som hade började visa sig. Men är man inte redo att följa den trygga stigen helhjärtat kommer man trilla av den tillslut ändå. 
 
Jag följde länge en trygg stig trots att känslan inom mig ville gå en helt annan väg. Jag har lovat mig själv att aldrig göra om det. Jag lever nu, ett liv, en gång. 
 
Så nu är det höst igen. Förra hösten stod jag med mycket självförtroende och en känsla av styrka. Jag hade äntligen tagit kontrollen i mitt liv. Blev självständig. Denna hösten står jag mer vilsen. Det finns en känsla i mig om vad jag vill, vart jag vill.. en känsla om att det kan vara den rätta vägen. Men det kan bara tiden utvisa.
 
Det jag behöver fokusera på nu är att bli trygg och stark på min egna stig igen. 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0