svårt att vara nöjd

 
För några dagar sedan när jag var ute och red kom jag på mig att känna att hösten är så himla underbar så här i början... eller?
 
Jag menar på vintern är man glad typ de första veckorna snön är där, sen har man tröttnat. Och som ryttare gillar man det inte alls särskilt mycket. Det låter så idylliskt med galopp i snön osv men nej så är det inte! Jag hinner sällan rida pga mörkret för det första. Sen galopp i snön, jo visst, i ny snö kanske! För sen blir det skare och då ryker både skor och ben på hästarna, och inte tala om is och kyla. Brr. Man längtar till våren istället.... 
 
Så kommer våren och den är underbar om man inte är pollen allergisk som jag! Som ryttare är den med härlig, om man ser till fina dagarna, men man vill helst inte ta ut hästen under värsta vårstormar och regn. Och ärligt så längtar man efter sommaren och varma dagar...
 
Sommar ja men då blir det perfekt, det varmt ute och ljust hela dagarna. Absolut min favorit årstid! :) Men som ryttare njaaaa, man måste rida tidigt på morgonen eller sent på kvällen annars dör både jag och häst av värmen. Sen är det mygg, knott och bromsar. Blä. Och om det är en fin sommar som denna var, blir det torrt i skog, mark och vägar vilket inte alltid är till en fördel och ja konstigt nog börjar man längta till hösten...
 
Så hösten då den är väl ändå perfekt årstid för en ryttare och dess häst!? Ja när det är fint väder i alla fall, som förra veckan när jag satt där och tyckte det var perfekt. :) Solen sken, det var lagom varmt... Men igår inte så perfekt. Blåsigt och regningt. Nej inte så kul och då längtar jag mer till vintern och den där galoppen i snön...
 
Egentligen vill ju jag ha sommar två tredjedelar av året och sen lite vinter och julafton. ♥ Men som ryttare vetefan vad som duger... ;)
 
Vilken är er favorit årstid?
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0