jag vs bilar

 
I natten mellan lördag och söndag skulle jag vara en snäll storasyster och hämta lillebror på WQ där han firade midsommardagen.
 
Men jag kom aldrig dit för en rådjursdam tyckte det var ett perfekt ögonblick att vandra över vägen samtidigt som jag kommer körandes. Det small ordentligt och jag klev ur och fann att min grill och högra lampor inte längre satt kvar på bilen. Fröken rådjur kunde jag inte se till.. Åkte hem väckte C, ringde polisen, grät lite, tog med mig C ut för att märka upp platsen och vi hittar fröken rådjur som troligen (förhoppningsvis) dog direkt vid kollisionen.
 
Kommer drömma mardrömmar om den stackaren. Fy. Har knappt kunnat köra bil efteråt. Kryper fram livrädd att ett oskyldigt djur ska hoppa fram ur skog och diken. :(
 
Bilen mår förövrigt inte så bra heller. Vågar inte köra den just nu utan vi måste undersöka skadorna närmre samt kolla vad de kan tänkas kosta att laga.
 
Kan man konstatera att jag efter lyckats få punktering 752 gånger, kört in i en annan bil i en rondell, klippt ett rådjur, tappat ett par avgassystem, smekt en rödvägg, fått rutor inslagna, fått bilarna slangade.. och att bilar generellt bara går sönder så fort jag sätter mig vid ratten .....  kanske inte borde ha bil överhuvudtaget? De liksom bara har en tendens att gå sönder eller bringa olycka in i mitt liv..
 
Vad tror ni? Bör jag återgå till häst å vagn istället?
 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma
2013-06-24 @ 14:58:59

Hahaha.. Ja Martina ! man börjar ju faktiskt fundera .. Det har ju hänt en del saker genom åren :)) Du kanske får börja åka buss ?!! :))... Men den sista olyckan kan du ju inte rå över o det va väl en väldig tur att det gick bra med dej. Det är ju det allra viktigaste ... Bilar finns nya :)) Pusssss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0