Dagen har börjat bra...

 
Hade tvättstuga denna morgon.
Försov mig såklart så stressar ner som en tok. Ska låsa upp dörren, som alltid brukar krångla lite.... Försöker å försöker ... Efter 15 minuter riner tårar och jag står och slår på dörren. Ringer mamma och ber henne komma och pröva med vår extra nyckel. Nej inte den heller. Får till slut gå och låna grannens nyckel som såklart låser upp dörren på första försöket.
 
What the fuck!? 
 
Arg som ett bi börjar jag ösa in tvätten.
 
Min andra granne kommer ner, som för övrigt är lite dement, och vill låna torktumlaren. Javisst säger jag och inge mer med det. Tar hunden som snällt legat utanför och vänatat i 40 minuter och promenerar iväg.
 
Kommit en bit när jag stopper ner handen i fickan och tänker "vänta lite nu"..  Ska inte jag ha två nycklar på min ring? Ja men såklart har jag väl tappt en med min otur idag! Börjar traska samma väg tillbaka ner i tvättstugan å letar. Nej den är fan borta... Upp till lägenheten ska låsa upp dörren..... Nähä. NU funkar inte nyckeln här heller!! Seriöst nu började jag fundera på om någon driver med mig. Är jag utelåst nu eller vaddå??
 
Hör röster i trappen nedaför. Det är min dementa granne som har en väninna till hjälp, de försker låsa upp hennes dörr men det går inte.. Jaha då har tanten lyckats ta MINA nycklar och vandrat iväg med! Vad är oddsen liksom. Jaja tur hade jag som kom tillbaka samtidigt som dem så vi lätt kunde byta tillbaka nycklarna. 
 
Men problemet att ta sig in i tvättstugan återstår. Tar det på måndag. 
Nu ska jag njuta av resterande timmar på denna lördag på det ställe jag trivs allra bäst.. i stallet!
 
Kram på er! ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0