en tankeställare

När ni tittar på filmen nedan måste ni missförstå mig rätt.
Jag är för invandring!
Men någonstans har det gått fel och vi kan inte längra ta hand om alla som kommer hit. Hela systemet kollapsar och helt plötsligt utvisas små föräldralösa barn!? Vad är det som händer liksom?
 
Vi tar in och tar in och tar in. Men inte blir det bättre? Familjer och människor som kommer hit behöver givetvis hjälp men vi kan inte längre erbjuda den hjälp som krävs. Barnen behöver gå i förberedelse klasser och de vuxna måste slussas in i vår arbetsmarknad istället för att gå hemma på barnbidrag, social bidrag och vad de nu mer får.
 
Allt blir liksom helt fel. Skolor runt om i landet har inte stöd och resurser till att hjälpa barnen som kommer hit att komma in i svenska samhället eller framör allt bearbeta allt de varit med om. För jag kan tänka mig att många barn har upplevt saker vi aldig kan tänka oss. Nu klarar inte barn och ungdomar av skolan, de börjar skolka, hänga ute med olika gäng osv osv. Ja ni kan tänka er själva.
 
Istället för att ta hand om de människor vi hjälper och tar hit så tar vi bara in mer och mer och mer och mer. De får ingen hjälp att ta sig in i svenska samhällen, lever på bidrag och tyr sig givetvis till varandra. De bildas grupperinga i samhället och många svenskar skyller våld och mycket annat på olika utländska grupper.
 
Och samtidigt som vi hjälper så många människor blir det aldrig bättre i de utsatta länderna. Det är krig, svält etc. Kanske har den här mannen på filmen rätt? Skulle det inte vara bättre att hjälpa dem på plats att besegra terrorismen, förtrycket och bygga upp deras länder?
 
Ja jag vet inte men jag tycker ändå att den här filmen har en poäng och den ger en tankeställare.  Men tro inget nu. Jag är för invandring, jag är för att hjälpa de utsatta i världen osv osv. Menar bara att vår politik behöver ses över så vi faktikst kan ge rätt hjälp!
 
Titta å se vad ni tycker.
  
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0