vänskap


För vissa kan det varas svårt att förstå banden mellan en människa och sitt djur, men det blir verkligen något speciellt..

N är min bästa vän. Det finns inga tvivel om det. Vi har ett speciellt band där vi kan känna av precis hur den andra känner och mår varje dag. Jag känner när han har en dålig dag, sur dag, trött dag, glad dag eller om något helt enkelt skulle vara fel och jag är väldigt säker på att han känner detsamma.




Är jag ledsen blir han ofta mycket gosigare och tålmodig med mig. Är jag sur å stressad då blir han lite sur men uppförsig ordentligt och är jag glad då tycker han oftast att livet är ganska härligt om han då inte har en dålig dag. ;) Men det viktiga är att han alltid får mig på bra humör. oavsett om jag är ledsen eller arg! Det finns ingen som tröstar som honom.



N är en väldigt personlig häst med mycket humör och vilja. Men känner man honom inte kan han uppfattas som en istadig, het och ibland till och med dum häst. Vilket han egentligen inte är, han är bara som vi på olika humör varje dag.   

Efter att först haft hoonom som sköthäst i 6 år (sen paus på ca 2-3 år) och därefter ta över honom som min egen så har jag verkligen lärt känna denna häst men ändå efter så många år så upptäcker jag nya sidor hos honom. Vi lär oss nya saker tillsammans. Vi har utvecklats ännu mer och kommit ännu längre än vad jag faktiskt trodde. det känns också som om vi kan få några fina år till tillsammans trots hans höga ålder.  










madde
2012-07-24 @ 08:45:45
URL: http://madeleinehjelm.blogg.se/

ååh, va fint skrivet <3

Sarah
2012-07-24 @ 21:19:00
URL: http://Ayamalamute.weebly.com

Förstår dig! Fint skrivet !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0