Nu är våren här va?


Solsken idag det tycker vi om! Nu kommer min älsk-hat-vår äntligen! :) Känns äntligen som om sommarn är på väg. Jag blir så glad, men jag blir så arg för jag kommer snart bli allergisk :( Det är så drygt men bara att knarka piller så man håller det i styr!  :P

Red en ny häst igår som ska stå hos Ulf och Marianne ett tag, Thomas Erikssons häst men han hade inte plats och tid för den. Den har nämligen börjat takta i skritten och kan därför inte gå i 4-spann eller nått överhuvudtaget. Så därför. Ja men hur som helst, vi åkte till ridhuset med honom igår och ja man kan ju snacka om spändare häst. Det var seriöst som om att sitta på en bomb som skulle explodera under en när som helst! Men si så där efter en kvart - 20 minuter började man väl kunna röra på sig däruppe och ta i tyglarna lite och försöka få den lite lugnare. Traven var också lite sådär i början men sen j mer avslappnad han blev ju finare gick han. Lite vingligt och så var det ju förstås men men. Vi testade en galopp också men det gör vi inte om på ett tag. :P Han blev typ rädd för sina egna bakben och satte sig nästan samtidigt som han fick panik och ville börja bocka men lyckades få stop på honom i tid. Pust. Men med lite jobb kan det kankse gå? Han hade ju inte blivit riden sen typ maj - 08 sist så.. Han påminde lite om Valle i början när man red honom faktiskt. Fast värre :P

Jag har köpt en bok idag, twilight :) Kostade bara 69 kr på Maxi så slog till, kan man köpa de andra sen vart efter. Ska bli kul att läsa, älskar ju filmen, den är så sjukt bra!

Nej hörrni här kan jag inte sitta när vi har så fint väder, ska ta med mig kameran och gå ut en sväng.

Take care!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0