starkare


Jag har grubblat lite över det här med roller som man intar. Man är liksom en person hemma och en annan med sina vänner osv. I klassen har jag ofta vart den tysta och ja inte vet jag. Men inte brukar jag snacka bara sådär och redovisningar var det värsta jag visste etc. Och nu känns det plötsligt som om det bara släppt, jag tar för mig i klassen, jag snacka mycket i helklass diskussioner och i fredags hade vi gruppredovisning och helt oförberda kliver vi upp och jag är den av oss som börjar snacka utan anteckningar eller nått. Inte nångång när jag stod där framme kände jag mig nervös. Det kändes så himla skönt att vara i en sådan klass där man känner sig så trygg att jagj börjar undra över varför jag vart så nojjig över det här förrut? Det är ju bara upp och köra. :) Bra som fan känns det. Måste säga att jag verkligen börjar hitta mig på allvar och att jag faktikst har mer en och samma roll vilka jag än umgås med. Allt som har hänt har bar gjort mig starkare och säkrare på hur jag vill ha saker och ting i mitt liv. Det är inte värt att slösa tid på det som inte gör en lycklig.

En lång vecka i skolan är det som gäller nu, med pedagogik, intressant men föreläsningen idag var lite långtråkig. Mycket ord och begrepp som är jobbiga att förstå och lära sig, men som hon sa att vi kommer genomlida det här hur tråkigt de än gör det för vi har ett mål och det är så himla sant. Även om det känns skit att plugga just nu så vill jag det här tror jag med största säkerhet och jag tänker inte ge upp nu. Minsann! Dock får man ta en dag i taget för att orka, men tänk på målet så går det lättare Martina.

Denna vecka kommer jag få en fin belöning genom att få åka till Götet och Göteborg Horse Show fredag till Söndag! :D Jag längtar som tusan! Det ska bli skit roligt! Förra året var det ju guld så :) Har redan kollat ut vad som ska köpas ur blåvitt shopen i år ;) Måste bli en shoppingrunda så är det bara. Och fest har jag hört rykten om.... (a)

Jag har kommit igång med att förändra lite i min lägenhet. Har köpt in tre bamseramar som jag ska fylla med kort och hänga upp ovanför min säng. Sedan ska det målas om, hoppas att det kommer bli snart. Vill få allt fixat nu innan sommaren och våren!

Ska snart boka tatueringstid också ;) Längta!

På återseende hörrni




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0