Rytterne vi var bra!

Igår var det Rocklunda Cupen vi fick vara med, var på reserv så hade lite tur i oturen haha! Me iaf med skulle vi ju självklart vara! Och med två typ extra träningar onsdag och torsdag hade vi väl lite hopp om att kanske sno åt oss nån poäng ja det enda som eller kunde stoppa oss var konditionen. Vilket den gjorde också lite. Men iaf vi mötte ju lag som spelade två eller tre divisioner högre än oss så vi räknade väl inte med att vinna nåt direkt med tanke på att det här är det första vi skulle göra med vårt nya lag och har inte lärt känna varandra än men det var en bra erfarenhet.

Första matchen var mot Tillberga ja det var väl den matchen vi hade störst chans i och den chansen tog vi. Med mig och Madde på topp, ja Sara egentligen men tyvärr så vred hon knät efter en minut typ :( Samma knä som sist men hoppas det inte är så allvarligt. Jaa så på toppen hamna jag. Snacka om vilsen. Men hade en del fina uppspel med Tina en av de nya tjejerna, as bra är hon! Men inga mål blev det och inte för Tillberga heller. Vi hade ju en mur i målet så! ;) Riktigt nöjda var vi för vi vet att vi kan spela ännu bättre än vad vi gjorde!
Andra matchen var mot Skiljebo. Vi spelade mer avslappnat och lite mer speed i benen iaf de 15 första. (Spelade 1 ggr 20). Men Skiljebo var bättre och det blev väl en ganska tråkig förlust med en del slarv från oss. Jaa 7-0 är väl inte så bra, haha (a).  Men inte deppade vi för det. sista matchen skulle vi ju möta BK30 det bästa laget av de vi mötte. De slog Tillberga med 8-1. Ja vi anade storförlust och satte upp en defensiv taktik, dvs när de rullade boll på sin planhalva ligger vi lågt vid mitten och väntar ut dom och sprara på våra sista krafter för ja man kan defenitivt säga att ingen av oss hade orka kvar utan sista matchen spelades på ren vilja! Men ja det började okej jag fick ju flytta ner till ytterbacken i andra och jag var kvar där nu med. Man kan säga att sista fem minuterna spelade vi inprincip med en 4-backslinje och en topp. Haha! Men vi orkade inte jobba upp sen hem utan det var bara att spela på försvar. De satte två skott på frisparkar. Lite oturligt. Sen spelade de sig igenom en gång skit snyggt måste jag säga, vi kan bara se och lära. men sen var det väl lite slarv från oss så det blev till sist 6-0 till dem och vi kunde inget annat än att jubbla när slut signalen gick. Jag är väldigt stolt över oss. Jag menar tills nästa cup har vi tränat upp både vårt spel och vår kondition något så det kan bara bli bättre. :) Men två saker har vi iaf och det är kämparglöd och spelglädje! Jag tror vi är det enda laget som kan jubbla åt en förlust eller som kan garva åt sig själva när det blir ännu ett mål i baken. Men liksom vi spelar för det är kul, förlorar vi så förlorar vi, vi har fortfarande kul oftast iaf! ;)

Just nu sitter jag och väntar på att Magnus ska komma hem så jag kan köra han och mamma till sura och sen själv åka vidare till Tina, vi är massor med flickor som ska ha lite tjejkväll :) Myspys!
Imorgon blir det väl stallet antar jag, fick byta jobbar helg igen så jobbar nästa istället. Krångligt krångligt :p



Mr Mister - Broken Wings



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0