Near death...

Här sitter jag och kan inte prata. Tur att jag är ledig. ;) 
Igår hade jag jätte ont i halsen när jajg vaknade och var hes hela dagen. Imorse fick jag inte fram ett ljud, men jag har inte ont i halsen! :D Höhö. Får fram lite ljud så håller på förbereder en kopp te och hoppas det ska hjälpa. 
 
Igår hade jag en nära döden upplevelse.. Ja nästan i alla fall.
Har tyckt bilen kännts konstig i flera dagar. Den har liksom dragit åt höger när man kört, men man tänker ju att det är spårigt i vägar och hej och hå...
Hur som åkte e18 hem, sen så när jag svänger av vid eriksberg hör jag en smäll och min första tanke är att jag körde på något. Sen började bilen svaja överallt och jag trodde direkt att det va punka! Tvärnitade in på kanten och hoppade ur bilen för att ta mig ett varv. Ser inget pungterat däck, däremot står ena framhjulet och pekar vänster med ratten och de andra framhjulet är helt raka. Tydligen har hela styrleden eller nått lossnat så hjulet levde sitt eget liv. Kunde ha gått riktigt illa om hjulet börja svänga tvärt snabbt. Jag hade en jävla tur att få stopp på bilen. Fy. :( 
 
Bärgarn kom, kördes direkt till verkstaden och de kunde bara fästa allting igen, det hade tydligen gängats ur. Inte åtskruvat ordentligt... Hm och vi tror om vi inte minns fel att vi bytt styrleder för nått år sedan så då kanske det inte blev rätt gjort. :/
 
Men den är fixad och idag åker vi ner mot Ullared. Blir väl kanske lite sneak peak i affärerna utanför sen gör vi gekås imorgon :)
Därefter (om jag inte blir sämre eller så) styr vi bilen mot loo och upplo för att hälsa på bror med familj samt pappa. Känns bra och göra det nu. Då jag troligtvis snart inte kan ta mig någonstans, och kanske inte pappa heller.. :/
 
Så skönt med ett par dagar ledig, och kul att äntligen få spendera lite pengar på bebisgrejor ;)
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0