Vad ska ni heta?

Det här med namn..
Vi var så glada innan ul för att vi ville ha reda på vad det var för kön så vi verkligen kunde fokusera på antingen pojk- eller flicknamn men nu ska vi i alla fall komma på ett av varje! Och som också passar bra med varandra och bra till efternamnet Kapocius. :P Haha..
 
 
När jag växt upp har jag alltid haft tre namn som mina barn ska heta.
Rasmus, Benjamin och Ninni.
Så för två-tre år sedan när jag och C började prata om barn, kom ju såklart namn på tal. Och C tycker verkligen inte om Rasmus. Så det har gått bort. Men vi båda gillar verkligen Benjamin och Ninni och har alltid haft dem som våra namn. Det var det våra barn skulle heta helt enkelt.. Sen allt eftersom har några fler namn tillkommit till våra "namnlista" genom åren och nu när vi står här och ska välja namn på riktigt kan vi inte komma helt överens.
 
Egentligen ville vi ju ha Benjamin, men några i vår kompiskrets döpte sitt barn till det och nu känns det som om vi kommer härma dem. Å andra sidan har ju alltid velat haft det namnet! Och det är ju inte så att någon äger ett namn eller? Fy vad kluven man kan vara....
Vad tycker ni? Kan man ta lika namn?
 
Vore i alla fall kul med lite förslag om ni har några på lager?
 
Våra tankar är inne på.. Benjamin, Ninni, Kian, Millie.. Kanske Liam eller Lova. Ahh gud så svårt. Smilla är också fint. C gillar lite mer ovanliga namn medan jag är inne på mera klassiska namn kanske. Riktigt svårt det här! :P
 
 
C har föresten köpt ett jätte fint halsband med bjällra, en liten ängel och ett hjärta på till mig och bebisarna! :) ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0