T-update

 
T - är i fin form just nu. Det är mycket framåt anda men på ett avspänt sätt. :)
Något hängig / dragig i munnen har han varit till och från i dressyren, men nu har jag varierat bett mycket sista veckan och undvikit mitt "vanliga" bett (som han faktiskt går allra bäst på). Får se om det kan ge något resultat, han lär sig ju snabbt hur han ska göra för att slippa och just det här med munnen och bärigheten är en grej. Men i övrigt går det framåt, han har blivit rakare och mer jämnsidig vilket är jätte roligt! :)
 
Dressyrträningen sist kändes okej, var lite jobbigt med galopparbetet. Vilket jag var något frustrerad över då han gick så jäkla bra bara tre dagar tidigare!! Men det är ju så det är med hästar.. Eller vad säger ni? :P Film från det där bra-iga passet kommer någongång snaaart lovar jag! :P
 
I söndags hoppade... eller ja skuttade vi lite igen, samma övning som sist. Dvs travbom in på ett 50 cm högt räcke sedan två galoppsprång till förra gången ett större kryss och i söndags ett stigsprång. Stor skillnad från sista och han hoppar allt mer avspänt. Känns bra med ett litet "trav-hinder" innan för då får han hjälp med avståndet till det lite större hindret.  Det är ju det som är vår svaghet i hoppning. Vi är båda rätt gröna när det kommer till avstånd och rytm. Men vi tränar på våra låga höjder tills det känns tryggt och säkert, sen så! :)
 
 
Nästa gång ska jag verkligen försöka komma ihåg att ge mamma mobilen så hon kan filma lite! :O
 
 
 
Dags för lite nya foton snart också. Till helgen kanske?
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0