jump liked you never jumped before

 
I måndags, efter min olycka med spiken, tog jag med mig T och en pålle till från stallet ner till ridhuset. Hade planerat in hoppning och vill inte stryka det från schemat pga av en spik. ;)
 
Började med T, han kändes lite loj när jag red fram, men det är okej när han har gått två jobbiga dressyrpass under helgen. Försökte bara rida fram honom och fokusera på bommarna. La upp en studs med tre kryss. Som vi rullade igenom ett par gånger. Valde en studsserie för jag vill få igång lite mer kvickhet, så han bli tvungen att lyfta på fötterna även på låga hinder. :P Han hade en snubbelvända men sen blev han mer uppmärksam :P
 
Hade ju också med mig en J. Han är en 16-årig valack som varit körhäst många år nu, men både hoppad och dressyr riden. Det var länge sedan har var hoppad uppsutten så jag valde bara galoppbommar först och sedan bara ett kryss som vi rullade över ett par gånger. Fokuserade bara på att komma över och hitta en bra rytm. Han och jag tyckte det var kul så det ska vi göra om snart igen! :)
 
Kul att jag fått chansen att hoppa lite andra hästar, jag behlver bygga upp mitt självförtroende i hoppning. För jag är något osäker så måste komma ner ofta nu och skutta så både jag och hästarna får mera rutin. :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0