mitt stressiga liv

 
Nu har jag varit hemma i tre dagar. Och fast jag är sjuk så har det tamefan vart riktigt skönt att bara få ligga på soffan. Känns som om jag behövde det, dels för att bli frisk givetvis, men mitt huvud behövde det också - bara varva ner och ta det lugnt!
 
Det är sjukt vad mitt liv är hektiskt. Det blir så tydligt när jag varvar ner vad mycket jag gör och inte komstigt att jag inte hinner vara social, kärleksfull eller ens trevlig ibland.
 
Jag börjar jobbet mellan 7.15-9.00 lite olika sådär. Varannan vecka måste jag dock kliva upp mycket tidigare för att hinna ta F på en morgonpromenad...
 
Måndag slutar jag tidigt 13.45 - det är min dag att göra nått extra i stallet! Jag försöker ofta gå till ridhuset och hoppa. Brukar normalt vara hemma runt 18-tiden.
Tisdagar slutar jag 16.00 - direkt till stallet rider alltid ut så är hemma runt 19.30.
Onsdagar, det är min sena dag, jag slutar runt 17-17.30. Det är T's vilodag så jag är hemma senast 19.00
Torsdag - jobb till 16 - direkt till stallet för dressyrträning - hemma runt 20-20.30
 
Fredagar har jag rullande schema och anspassar ridning/vila beroende på hur sent jag slutar..
 
Sen kommer lördasg och söndag - där vill jag hinna med hästen i lugn och ro (3-4 h/dag), jag behöver städa och tvätta eftersom det inte hinns med under veckan, jag vill hinna ha sovmorgon och bara slappa, jag vill göra nått kul/mysigt med med C, samt något med mina vänner och kanske hinna träffa min eller C's familj. Jag menar hallå? Jag skulle behöva en vecka som helg för att hinna med allt!
 
Det är sjukt.. Inte så konstigt att det känns som om jag försummar folk i min närhet - tiden räcker inte till! :/
Att det dessutom vart otroligt stressigt på jobbet de senaste veckorna gör ju inte saken bättre - så därför har de här dagarna varit så sköna för min kropp och knopp.
 
Idag är jag nästa feberfri och tänker försöka jobba imorgon - har nämligen semester på fredag så får en behövlig 3-dagars helg. Som för övrigt ska ängnas åt mig och min pojkvän ♥
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0