Ett kliv i rätt riktning..

 
Gud vad T gick bra på dressyrträningen idag. Äntligen börjar vi kliva framåt efter svackan vi haft. Det behövdes verkligen för mitt självförtroende och för min motivation.
 
T är en otroligt svår häst att rida. Han ger ingenting gratis och jag måste vara med och visa vägen och balansera hela tiden. Men allt slit börjar ge resultat...
  • Han är rakare och starkare i kroppen samt mer balanserad nu än tidigare.
  • Han är mycket lugnare, hetsar inte upp sig när vi missförstår utan vi kan jobba igenom saker och ting.
  • Han hamnar inte längre i "balanstraven" utan jobbar verkligen på framåt istället för uppåt. 

Även min ridning har förändrats avsevärt. Jag har blivit mycket starkare i benen och överkroppen. Jag rider mindre med handen och mer med ben och framförallt mer med säte och överlivet! Men jag har fortfarande mycket att jobba på själv...

  • Jag måste komma ner i sadeln mera så jag kan använda min vikt och mina sittben.
  • Bli starkare i överlivet - rygg, axlar och mage.
  • Mer stilla i handen och lära mig att ta i rätt ögonblick och röra när det behövs.
  • Starkare i benen och mer stilla med skänkeln.
  • Upp med blicken.

Ja har mycket att jobba med men det går framåt! Ska försöka få en film på hur vi ser ut idag och jämföra med hur vi såg ut i vintras. Kan vara intressant att se själv! :)

Nej nu vankas pizzakväll med fotboll upp i mitt underbara paradis, mellanängen. ♥

Kram

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0