ridsport vs mode

 
Roligt tycker jag hur modet fungerar.
 
Just nu är modet så ridsportsinfluerat, och det känns så himla tokigt.
Tjejer kommer med byxor som ser ut som ridbyxor - då måste det vara okej för mig att typ bo i mina ridbyxor dagligen? ;)
 
 
Sen jodhpurs. Idag äger nog varenda människa ett par. Och det är verkligen världens bästa skor så det är fullt förståligt. Enkla, snygga och sköna. Men det är bara så kul att en själv har användt sådana så länge man kan minnas och nu köper folk som inte har något intresse eller koppling till hästar dyra jodhpurs och visar upp. :P
 
 
Min bror köpte en jacka i höstas som är inspirerad av gammalt klassiskt ridmode. :)
Tycker det är kul och intressant att se hur modet influerats nu när ridsporten blivit allt större och mer erkänd.  Eller vad tycker ni? ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0