för min skull

 
Jag måste få fråga en fårga till er.
Hur fel är det att vara egoistisk?
 
Alla avskyr egocentriska människor och även jag till och från men ibland undrar jag hur fel är det egnetligen att vara det?
 
Vi lever en gång. Ett liv. Jag vill som säkert ni också att min liv ska bli så bra som möjligt och att jag själv ska må bra och vara lycklig. Och ibland känner jag att jag gör väldigt egoistiska val i min vardag för att just jag ska må bra och vara lycklig. Och varför ska det vara så fel?
Missförstå mig inte nu, såklart skulle jag aldrig såra någon eller köra över någon eller inte bry mig om andras åsikter utan nu menar jag mer min egna tid...
 
Är det fel att mig att välja att vara i stallet tre till sex timmar om dagen om det gör mig lycklig? Är jag en elak människa om jag inte hinner  tillbringa tillräckligt mycket tid med andra för att jag väljer hästarna som ger mig mest förtillfället?
 
Jag är en egoistisk människa men inte så att jag inte bryr mig om andra för det gör jag, alldeles för mycket! Jag hatar och göra folk ledsan eller besvikna. Jag vill vara alla till lags! Jag har så svårt att säga nej till folk som ber om hjälp eller tjänster - och ibland har det gått så pass långt att jag till och med går med på saker jag inte vill.
 
Jag har kommit till en punkt i mitt liv där jag  känner att det inte fungerar. Jag har ett heltids jobb, två hästar, sambo, hund och ett hem som ska hinnas med och jag vill hinna med allt med glädje. Jag vill ha alla dessa bitar och känna mig lycklig.
 
Så jag undrar nu är det så fel av mig att vara egoistisk och säga Nej för att jag ska må bra?
 
Mamma
2013-01-10 @ 16:12:48

Det är inte fel Martina :) Du ska må bra o förstås din lila familj ( Chrille o Frick ).. Jag vet nog hur du känner med hästarna för den kännslan har ju jag oxå haft fast då lite tidigare i mitt liv. För sedan kom ju du :)... O du vet att behöver du barnvakt till Frick så får han komma till mormor ;)).. O vill du ha städhjälp såååå ÄLSKAR jag det :)).. Du får inte gå runt o ha dåligt samvete det tar för mycket av den goda energin.. Kör bara !!!!Älskar Dej ..

Cassa
2013-01-10 @ 18:04:32

Du gör helt rätt i det gumman!!<3

Cassa
2013-01-10 @ 18:04:33

Du gör helt rätt i det gumman!!<3

Karin
2013-01-10 @ 23:21:47
URL: http://karinsblogg.tumblr.con

Jag tycker att du gör alldeles rätt! Man har bara ett liv, och det är ju helt underbart om man kommer på vad man blir lycklig och mår bra av, och faktiskt ser till att göra verklighet av det också. Fler borde göra det, jag tror många känner igen sig i det du skriver om. Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0