we are moving!

 
Ja då är det officiellt. Vi ska flytta. Till hallsta. 
 
Och nu tror jag många kommer tänka eller tycka att detta är ett steg nedåt eller bara dumt att flytta från Västerås och till lilla Hallstahammar. Och dessutom till en lägenhet.
 
Kanske kan jag hålla med er där till viss del, men detta innebär också många fördelar. Tänk efter. Köpa en lägenhet i stan för 500 000 och få månadskostnader på minst 5000-7000 med lån och hyra. Ja vi kan ju lika gärna köpa ett hus....
Men då kommer genast den största och avgörande anledningen till att vi valde en lägenhet i hallsta. C ska plugga. Och jag varken vill eller kan klara av ett helt hus för mig själv i ett eller flera år. För troligtvis kommer han studera på annan ort. Och att köpa en billig lägenhet i hallsta kommer som sagt jag klara ekonmi och allt på egenhand. Dessutom bor jag nära mamma. ;)
 
Inga lån vilket ger oss också bättre månadsförutsättningar som gör att en det kanske blir mycket enklare att klämma in ännu en häst i vår familj. ;)
 
Så återkommer om flyttdatum men troligtvis redan innan jul! :D
 
Vilket betyder att jag redan är i full gång att leta efter tapter, möbler och allt annat jag vill ha! :D
 
Nej nu väntar min fina häst. Så ha en fin Söndag! :)
Karin
2012-10-07 @ 19:58:09
URL: http://karinsblogg.tumblr.com

Grattis till lägenheten, vad kul! :) Det är så roligt att få välja tapeter och inreda precis som man vill. Hoppas att den är lite större än den ni har nu också? ;)

Svar: Tack :D Ja jag är helt inne i tapet å möbel-tänk just nu haha! Den är 64 kvm så vi får mycket mera plats! Riktigt skönt :)
Martina

C
2012-10-08 @ 09:35:23

Fan va bra du är på att skriva då... Rolig läsning :) Ja jag har FAKTISKT vart inne och läst :) Puss ses hemma!!

Svar: Tack :) Många års träning vettu! Puss ses efter fyra!
Martina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0