min helg


Blev inge Stockholm och firande av buspojkar igår. Kanske nästa helg istället. Väder och förkylningar satte käppar i hjulet.

Istället har det varit en ganska lugn och mysig helg. :)

I fredags lastade jag N och åkte till ridhuset på kvällen. Han gick väldigt fint måste jag säga. :) Red lösgörande arbete på volter. Vi tränade varierade ställning och böjning, la in mycket tempoväxlingar (skritt, trav, halt osv.) samt en del sidvärts förflyttningar. Han blev riktigt fin. Lade inte in någon galopp. Ska vänta med det ett tag. Just nu galopperar vi bara i snön för att träna upp kondition och stykan. :)

I lördags var det strålande sol. Så jag städa lägenheten och åkte sedan ut till stallet. Det blev en barbacka tur på N. Super mysigt men också super kallt! Mina fötter domnade bort! Uhh..



Under tiden var C och hämtade hem en ny bil. Japp vi har köpt en ny! ;) En volvo v70 blev det!



Snygg eller inte? Låt höra.. :D

Kvällen spenderades hos Mamma och Magnus där vi käkade god mat och tittade på melodifestivalen. :)

Idag så bestämde vi oss för att snöra på oss skridskorna. :) Vi åkte ut till Björnön och åkte en sväng på den plogade banan på mälaren. Riktigt mysigt och Yasko tyckte det var roligt! Jag fick till och med lite draghjälp vissa stunder haha! Vi ska köpa ett sele så han kan dra oss, för han verkade tycka det var riktigt roligt. Blev en liten fikapaus också med varmchoklad! Mys ♥





N fick vila idag, för imorgon blir det ett konditionspass i snön efter jobbet! :D Hoppas att det inte är lika kallt bara. Några minus grader räcker liksom tycker jag! :)
Eller vad säger ni?





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0