fredag

Sjukskriven på grund utav en förfärlig huvudvärk som jag inte vet var den kommer ifrån. Trist. Men bättre vara hemma å sjuk nu än kommande veckor då verksamheten drar igång ordentligt.
Trots förkylningen eller vad det nu är som spökar så satt jag upp och red min häst igår för första gången på över en vecka. Han har i väntan på nya skor haft en liten vila för att hinna återhämta sig och ta in allt nytt vi lärde oss när vi red för pappa. :)

Jag har endast longerat honom några gånger underveckan för att han inte ska bli allt för stel. Viktigt att tänka på när man har en äldre häst är att de fort blir stela och tappar muskler om de blir stående för länge.
Men igår satt jag som sagt upp och oj vilken känsla han bjöd mig. Han var precis lika mjuk och fin som han var sista passet vi red! My god! :D Ändå joggade vi bara lätt eftersom jag inte är 100%.

Men ser verkligen fram emot hösten, att bygga upp de där musklerna som han tappade i våras när han var skadad. Han kommer bli super fin! :)

Skulle vara himla kul å starta en pay&jump med honom. Om vi får hoppa tillräckligt mycket i höst och det dyker upp någon läglig.. Så kanske.

Längtar tills jag har spart ihop tillräckligt med pengar för att investera i ännu en häst. :) Lär ju dröja eftersom prio 1 är en ny lägenhet eller hus..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0