time is everything


Ibland känner jag mig bara helt otillräcklig...
Känner ni också så ibland?

Det känns som om det är så mycket jag vill hinna göra!

Jag vill i lugn och ro på jobbet hinna planera aktiviteter, skriva ut bilder, göra månadsbrev etc. samtidigt som jag vill hinna vara med barnen i deras lek. Och jag älskar verkligen mitt jobb! Jag har så mycket tankar och idéer som jag vill utveckla men tiden räcker inte alltid till för det.

Hemma vill jag hinna men också framförallt orka laga mat, tvätta, städa, sen också pyssla med det jag vill som exemeplvis kolla på de tv-programmen jag vill och bara vara. Vill också ha mer tid för sambon och kunna ta långa promenader med hunden istället för att gå runt och känna vad jobbigt det är med hund och att den ska ut hela tiden som jag ibland tyvärr gör..

Sen stallet.. Det är min fristad från allt som tynger mig! ♥ Men jag vill kunna tillbringa mer tid där och framförallt kunna vara där i lugn och ro utan att behöva tänka på att jag måste hem och göra en massa andra saker.

Jag vill helt enkelt ha längre dagar och mer tid i mitt liv.

För nu orkar jag ingenting och det går tyvärr ut över sambo, vänner och familj.

Visst skulle det underlätta om jag inte hade hästen, för den tar ju väldigt många timmar per dag. Men å andra sidan utan hästen skulle inte jag tycka om mitt liv. Som sagt det är min fristad - mitt sätt att slappna av och må bra. Helst vill jag bara ha mer hästar och få ut mer ridning, träning och kanske till och med tävling.

Men vad måste jag offra då?


Jenny
2012-04-13 @ 17:39:57

Känner igen mig i det du skriver, och inte hinner jag mycket mer även fast jag inte äger någon häst längre ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0