sånt här händer bara mig


Alltså vilken sjuk dag. Helt sjuk.

Igår var jag och Malin på Harry Potter, den var okej, lite lång tråkig men lite små rolig då och då men ja. Boken är bara så mycket bättre....! Hur som helst bion slutade vid 12-tiden på kvällen så var bra trött. Men när jag väl kom i säng ja då blev jag klarvaken och kunde inte sova. När jag väl somna så sov jag som en kratta. Så lagom trött när man gick upp imorses.

Så åkte till jobbet, hämtade Max och for till stället vi ska städa väl där så är det första jag gör att backa in i en fucking jävla stenbumling. Alltså blir så arg redan då förstod jag att det inte var meningen att jag skulle gå upp ur sängen idag. Själva jobbandet gick bra och vid lunch var vi klara och skulle fortsätta till nästa ställe. Då när vi ska hämta bilen vägrar den låsa upp sig! Händer ingenting när jag trycker på knappen och det går inte att låsa upp med nyckel. Den har vart lite seg ett tag så trodde det var batterierna. Sebbe fick hämta oss och skjutsa ner mig till claes ohlosson så jag kunde köpa nya batterier och sen tillbaka till min bil. Det funkar fortfarande inte. Nehepp skit i den, lämna kvar den och åker och jobbar med Sebbe måtligt glad.  Tycker synd om Max som inte fick lunch eftersom hans mat låg kvar inlåst i min bil haha.

Ja sen när jag väl har fått kommit hem och så kommer mamma och Magnus med reserv nyckeln. Vi åker till min bil och där stoppar vi i de nya batterierna i reserv nyckeln och vips så gick bilen att låsa upp :D Troligen något fel på dosan då sa Magnus. Jag slängde in mina grejer och la den fungerande nyckeln på framsätet och skulle bara studera min fina spricka som jag fått av mitt tidigare lilla backäventyr. Då fick Magnus för sig att testa den icke fungerande nyckeln en gång genom att låsa med själva nyckeln och låser bilen. Och den går inte att öppna med nyckel och inga batterier i dosan finns det. Och den fungerande nyckeln ligger kvar på framsätet!! Ja då vet man inte om skulle skratta eller gråta.... ! Haha. Jaha ner på stan köpa nya batterier igen till cp-nyckeln åker tillbaka till bilen och prövar. Inget händer.

Vi får helt enkelt ringa Lasse, vår egna bilmekaniker, som säger att han ska ta med sig lite verktyg och se vad han kan göra. När han kommer så påbörjar vi då operation "inbrott-i-min-egen-bil" haha! Ja de bryter upp dörren så den kan stick ner nån form av stålpinne och fiskar efter många om och men upp min nyckel så vi kan låsa upp bilen. Haha. Helt sjukt. Men jag blev iaf inte billös det var huvudsaken :)

Så nu sitter jag här med huvudvärk och helt övertrött för hur knäpp och jobbig den här dagen har vart så har jag haft rätt kul ändå haha. Trevliga människor på jobbet och opreation "inbrott-i-min-egen-bil" var faktikst rätt kul så här i efterhand. Garva gjorde vi iaf. Filmade den så det kmr nog upp på fejjan sen! ;)


Nej jag ska lägga mig och läsa nått skit eller se en film innan jag slocknar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0