att pendla



Att pendla kostar. Att pendla är jobbigt. Att pendla tar tid. Att pendla suger.

En termin måste man stå ut på bussen och tåget. En termin i Eskilstuna. Man borde palla. Men de första veckorna här nu kommer vi att vara i skolan minst 4 dagar i veckan vilket betyder en bussresa på 10-20 minuter och en tågresa på ca 40 minuter två gånger om dagen. Pest och Pina! Speciellt när det bli som idag man får springa hela gatan till statione, ner för trappa, upp för trappa och in i tåget. Om man inte hellre väntar en timme på nästa tåg. Nej tack. Hellre ett gratis kondispass! Men fan vad jag hatar sega hissa och långa trappor.

Annars är det bra. Klassen är 95% västeråsare, varav största delen från in gamla klass. Vilket betyder att alla vi hamna tillsammans. Underbart! :) Fick en bra basgrupp/studiegrupp med Johanna och Maria sen tre nya glada själar som jag tror vi kommer komma bra överens med. :)

Har köpt tre nya böcker idag + att jag beställt tre styckna. Då fattas det fyra böcker tror jag som jag måste få tag i. Man blir ju inte direkt rik av att vara student måste jag säga, fy fan.


Ska klippa mig på torsdag :) Det gillar vi. Sen hälsa på farmor,  hon ligger på lasarettet :/ Det är bajjs och orkar inte tänka på det värsta ens! Det går inte. hon får inte, vill inte. Bli bra bara  <3

Därefter träna på kvällen.
Och sedan mina vänner drar jag på 40 timmars PARTYYYY! ;D

Ha det!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0