wellwellwell.......

Seriöst.
:/
Detta var inte planerat.
Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
ÅH!





Idag var jag och red min kompis häst och var uppe på granngården och lånade paddocken. När jag skulle rida tillbaka blev pållen lite skrämd och jag såg en älg  10 meter ifrån mig under äppelträden! Tur säger jag bara att jag han se den innan jag red förbi den där! Var bara o tvärvända tillbaka upp på kullen så man fick lite överblick av situationen.
Oj hoppsan det var visst två älgar, en inne i dungen också! Nej vänta TRE! Okej inte bra. Jag måste förbi där för att komma hem till stallet. Efter ca 15 minuter och tre älgar springande onmkring ca 50 m framför mig och hästen, som förövrigt var helt coollugn och bara stod där, så red jag ner till stallet på denna gård för tänkte att jag får la ställa hästen där så länge då! Men då blev de skrajja och försvann in genom dungen ut på den lilla vägen jag ska rida och över på gärdet på andra sidan! Det var då jag upptäckte den fjärde älgen som var typ dubbelt så stor som de andra tre och hade stans största horn! Snacka om jag blev skrajj då. Men de travade iväg så fint alla fyra. Och jag kunde rida hem i lugn och ro. Tack gode gud! Fatta om de gått till anfall. Jag hade ju dött då! Garanterat! Men det var kul ändå, var helt i extas sedan, har aldrig sett en älg så nära. Det var coolt. Tur att man hade en snäll häst! :)




Plugga är tråkigt har jag kommit underfund med.
Inte bra.



like u so much <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0