En ny kärlek <3

Åh vilka underbara vårdagar det har varit och jag har haft den bästa helgen på länge :) Jag har nämligen varit hus-, häst-, hund- och kattvakt. Ulf och Marianne (som jag rider hos) var i skåne och därför var jag det. Det var så himla kul och sköta allt själv och nu vet jag med 100 % säkerhet att jag vill bo på en hästgård och inget annat!

Kom dit i Torsdags kväll.. Sen på fredagen kom Angelica och Becca och hälsade på vi tog ut Norre på tur och tilloch med Angelica vågade rida :D Hon var jätte duktig. Tog ut Arrak sen en sväng men han tramoade av sig sin sko så det blev en kort tur :/ . 
 
I Lördags åkte jag och red Wunder, hon gick toppen som alltid! Vilken underbar liten häst måste jag bara säga. Det var jätte kul och se hur mkt Bailas för hade växt från förra veckan då det föddes. Han är så söt, de har döpt honom till Bailando. :)
Jaa sen var det hem till gården och mocka och ta in hästar osv. Både Tindra och Tyson hade tappat var sin sko ihagen, typiskt! :P Så i söndags blev det boxvila för Tindra och Arrak men de andra körde jag ut. Red en sväng på Norre på kvällen efter att kollat på Gilmore Girls en hel dag ;) Så himla bra, Malin köpte hela säsong ett till mig! Tack! Ska försöka se om jag kan få tag på säsong två med. Sen på kvällen iaf kom dem hem med den nya hästen som de hämtade.
 
Sunlight. En 8-årig brun valack efter Lucky Light. Skit fin var han och idag på eftermiddagen så prov red jag honomoch jag kan endast säga att jag har funnit en ny kärlek. :))) Vilken häst så himla bra och rida och perfekt storlek och ålder. Men om man ser till vad han kostar så borde han vara det också, han kostar nämligen över 100 000 kr. Hoppas han kommer stanna kvar ett tag nu för den där hästen är något extra!

Annars idag, skjutsade in Karin till vägvärket imorse.. ;) Hon hade teoriprov som hon klarade! :D Grattis igen gumman! :D Så gick vi på stan lite efter det. Jag hittade ett linne och en topp, jätte nöjd. Karin köpte en jätte fin jacka :)

Ikväll är det träning :) Ser fram emot det förutom att det är gasnka kallt ikväll men men. Hoppas många kommer dit då blire kul :) Egentligen bode jag vara hemma och skriva min historia uppsats men jaa får "glömma" den imorgon och skicka in den imorgon kväll istället. Jag hinner ju göra lite på den idag träningen är inte förrän klockan 20.00 så ..

Såååå ska väl börja nu då .... ;)

Pusshej!


B2K feat. P.Diddy - Bump Bump Bump



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0