Ett nytt liv

En ny epok i livet har börjat. Dags att kliva in i vuxenvärlden på riktigt och bli en del av den arbetande befolkningen. Helt sjukt jag? Ska jag börja arbeta, ha ett fast jobb, flytta hem ifrån? Det är sjukt. Sjukt att jag har gått 12 år i skolan och nu är det slut bara sådär. Jag känner mig egentligen inte helt redo att flyga ur boet ännu. Jag har inte längra skolans trygga väggar att gömma mig bakom nu måste allt skötas själv, ingen som ska säga åt mig vad jag ska göra och inte. Jag är rädd men ändå förväntansfull för framtiden och på nåt sätt känner jag mig ändå redo att möta den.

Men alla vänner, klasskompisar? Två har redanf lyttat härifrån. Försvinner alla och kommer vi inte ses förrän återträffen om tio år? Kommer jag komma ihåg klassen eller kommer de blekna i mitt minne. Kommer det bara vara främmande namn som står där i min mössa? Det gör mig rädd, att jag kommer glömma. Vill inte det för de sista tre åren har varit bland de allra bäst ai mitt liv och jag ångrar ingenting. Kanske en sak men jag tror att vi på nåt sätt ordnade det lite ändå inte som önskat men lite. Du satte verkligen dina spår mer än vad jag trodde och det gör ont att inse att det kanske var sista gången vi sågs på en mycket lång tid.


Men det gäller att den dag i taget nu. Sommaren överlevar man. Jobb har man och allt sånt. Sen hösten ja det blir ett spännande äventyr. Får se om man lyckas få ett jobb. Hoppas vi drar utomlands allihopa det skulle vara så jäkla kul!


Annars är det midsommar nu som gäller ;) Måste få lite folk till festen bara så kommer det bli förbannat roligt!
Annars får det väl bara bliii en liten grillning och singstar? Vad vet jag vi får se. :P

Jag och Lina var och tittade på Tinas och Pias match idag mot Dingtuna. Hade räknat med att de skulle slå Dingtuna men nej de fick stryk med 2-0 så nu ligger Dingtuna 4 poäng före oss istället för 1. Haha nee då de var duktiga båda lagen. :) Ska bli as kul och möta Tunai höst om Tina och Pia spelar mohaha! Då blire mosa av haha! Om vi har något lag kvar förstås..... Men det hoppas jag, vi är ju bra. Folket måste bara pallra sig ner på träningarna! Grr. Men kanske vi borde ha en lagfest som Marie sa? Tycker jag :D Skulle vara skojjsigt :)

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen igen. Fixa in betygen och lite annat. Sen till stallet och hälsa på mina gullepluttar. Blir nog ingen ridning, är fortfarande förkyld. Får se.



Calaisa - Sisters in arms

Therese
2007-06-19 @ 11:55:35

Fyfan, saknar alla redan. Ush, ditt inlägg fick mig att gråta. Tusen kramar/ Tess

Martina
2007-06-19 @ 15:24:18

Jag grät själv när jag skrev det! Saknar allt och alla! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0